Jak prawidłowo się nawadniać?

Utrzymanie prawidłowego nawodnienia jest niezbędne – każdego dnia tracimy 2-3 litry wody.

Ciało mężczyzny składa się około w 60% z wody a kobiety w 50%.

Korzyści wypijania 2–3 litrów wody:

  1. Usuwanie toksyn z organizmu.
  2. Schładzanie organizmu w trakcie wysiłku, co przyczynia się do właściwej termoregulacji i utrzymania mocy mięśniowej.
  3. Ułatwiony transport składników odżywczych do komórek ciała poprzez wpływ na regulację pracy serca (a to ułatwia mięśniom odżywianie w trakcie i po wysiłku).
  4. Utrzymanie właściwej równowagi witamin, minerałów i elektrolitów, co pozwala mięśniom pracować w pełnym zakresie ruchu i zapobiega kurczom mięśniowym.
  5. Utrzymanie właściwej gęstości krwi co wpływa na kontrolowanie ciśnienia tętniczego i transport tłuszczów.
  6. Powstrzymanie napadów głodów związanych z odwodnieniem i pragnieniem.
  7. Skuteczniejsza praca wątroby w celu usuwania tłuszczu z organizmu.

Zasady picia wody:

  1. Najlepiej wypijać 1 szklankę wody 8 razy dziennie (lub 12 szklanek wody).
  2. Na czczo wypijamy 1 szklankę wody z cytryną w celu pobudzenia organizmu i ośrodków pragnienia.
  3. Przynajmniej raz dziennie powinniście zaobserwować bezbarwny albo jasnożółty mocz.
  4. Nie czekamy z piciem aż poczujemy pragnienie – wtedy jest już za późno i oznacza to, że mamy odwodniony organizm (przy 5% odwodnienia mięśnie tracą siłę i wytrzymałość).
  5. Należy pić około 0,75 litra wody na każdą 1 godzinę treningu.
  6. W Polsce można pić filtrowaną wodę wodociągową a nie koniecznie butelkowaną.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych