Jak prawidłowo się nawadniać?

Utrzymanie prawidłowego nawodnienia jest niezbędne – każdego dnia tracimy 2-3 litry wody.

Ciało mężczyzny składa się około w 60% z wody a kobiety w 50%.

Korzyści wypijania 2–3 litrów wody:

  1. Usuwanie toksyn z organizmu.
  2. Schładzanie organizmu w trakcie wysiłku, co przyczynia się do właściwej termoregulacji i utrzymania mocy mięśniowej.
  3. Ułatwiony transport składników odżywczych do komórek ciała poprzez wpływ na regulację pracy serca (a to ułatwia mięśniom odżywianie w trakcie i po wysiłku).
  4. Utrzymanie właściwej równowagi witamin, minerałów i elektrolitów, co pozwala mięśniom pracować w pełnym zakresie ruchu i zapobiega kurczom mięśniowym.
  5. Utrzymanie właściwej gęstości krwi co wpływa na kontrolowanie ciśnienia tętniczego i transport tłuszczów.
  6. Powstrzymanie napadów głodów związanych z odwodnieniem i pragnieniem.
  7. Skuteczniejsza praca wątroby w celu usuwania tłuszczu z organizmu.

Zasady picia wody:

  1. Najlepiej wypijać 1 szklankę wody 8 razy dziennie (lub 12 szklanek wody).
  2. Na czczo wypijamy 1 szklankę wody z cytryną w celu pobudzenia organizmu i ośrodków pragnienia.
  3. Przynajmniej raz dziennie powinniście zaobserwować bezbarwny albo jasnożółty mocz.
  4. Nie czekamy z piciem aż poczujemy pragnienie – wtedy jest już za późno i oznacza to, że mamy odwodniony organizm (przy 5% odwodnienia mięśnie tracą siłę i wytrzymałość).
  5. Należy pić około 0,75 litra wody na każdą 1 godzinę treningu.
  6. W Polsce można pić filtrowaną wodę wodociągową a nie koniecznie butelkowaną.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko