Jak prawidłowo się nawadniać?

Utrzymanie prawidłowego nawodnienia jest niezbędne – każdego dnia tracimy 2-3 litry wody.

Ciało mężczyzny składa się około w 60% z wody a kobiety w 50%.

Korzyści wypijania 2–3 litrów wody:

  1. Usuwanie toksyn z organizmu.
  2. Schładzanie organizmu w trakcie wysiłku, co przyczynia się do właściwej termoregulacji i utrzymania mocy mięśniowej.
  3. Ułatwiony transport składników odżywczych do komórek ciała poprzez wpływ na regulację pracy serca (a to ułatwia mięśniom odżywianie w trakcie i po wysiłku).
  4. Utrzymanie właściwej równowagi witamin, minerałów i elektrolitów, co pozwala mięśniom pracować w pełnym zakresie ruchu i zapobiega kurczom mięśniowym.
  5. Utrzymanie właściwej gęstości krwi co wpływa na kontrolowanie ciśnienia tętniczego i transport tłuszczów.
  6. Powstrzymanie napadów głodów związanych z odwodnieniem i pragnieniem.
  7. Skuteczniejsza praca wątroby w celu usuwania tłuszczu z organizmu.

Zasady picia wody:

  1. Najlepiej wypijać 1 szklankę wody 8 razy dziennie (lub 12 szklanek wody).
  2. Na czczo wypijamy 1 szklankę wody z cytryną w celu pobudzenia organizmu i ośrodków pragnienia.
  3. Przynajmniej raz dziennie powinniście zaobserwować bezbarwny albo jasnożółty mocz.
  4. Nie czekamy z piciem aż poczujemy pragnienie – wtedy jest już za późno i oznacza to, że mamy odwodniony organizm (przy 5% odwodnienia mięśnie tracą siłę i wytrzymałość).
  5. Należy pić około 0,75 litra wody na każdą 1 godzinę treningu.
  6. W Polsce można pić filtrowaną wodę wodociągową a nie koniecznie butelkowaną.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Mięso strusia – zdrowe, choć niedoceniane. Sprawdziliśmy, jak smakuje Tych warzyw nie powinieneś jeść w zimie